Від кого і від чого залежить вчасне завершення децентралізації

«Не може довго тривати так, коли в одних громадах є розвиток, інвестиції, а в інших немає. В ОТГ за рахунок власних ресурсів і державної підтримки через субвенції є можливість покращити якість послуг, покращити інфраструктуру, освітні, медичні послуги, тоді як в інших пасивних громадах ситуація законсервувалася і ніякі позитивні зміни не відбуваються. З точки зору держави, враховуючи те, що в таких громадах немає ініціативної місцевої влади, яка піклується про інтереси людей, а не свої власні, держава повинна прийняти адміністративне рішення і сформувати нові громади, опираючись на суто прагматичні розрахунки та відповідні перспективні плани. Це дасть змогу жителям громад самостійно сформувати (обрати) нову місцеву владу, отримати податкові ресурси і розпочати розвиватися в однакових правових умовах, починаючи зразу ж після чергових місцевих виборів, що мають відбутися у 2020 році», – сказав в інтерв’ю Укрінформу перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.

Він зазначив, що процес добровільного об’єднання не може тривати вічно.

За його словами, щоб вчасно завершити реформу, у 2019 році Верховна Рада має прийняти низку важливих законів. Найперший – закон про засади адміністративно-територіального устрою (№ 8051 від 22.02.2018).

«Україна, мабуть, єдина на європейському просторі не має чітко визначеної процедури вирішення питань адміністративно-територіального устрою. Фактично ми користуємося ще Указом президії Верховного Ради УРСР від 1981 року про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР. Але сьогодні за цим указом просто неможливо існувати. В нас давно інша держава. Тому роботи в 2019 році в цій частині дуже багато», – наголосив В’ячеслав Негода.

Також, за його словами, необхідно щоб парламент надав повноваження уряду розробляти і затверджувати адмінтерустрій на рівні громад і також подавати законопроекти, які стосуються районного поділу.

В переліку важливих – депутатський законопроект про внесення змін до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад” (щодо перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей (№ 9441 від 21.12.2018)).  Серед першочергових також законопроекти «Про службу в органах місцевого самоврядування» (№8369) та «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (№ 6403).

Інший пакет законопроектів, які ще потрібно розробити – це нові редакції законів про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації, про місцеві вибори.

«В цих законах необхідно чітко розмежувати повноваження між всіма рівнями органів місцевого самоврядування, а також розмежувати повноваження між місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Часто виникають питання про майбутнє районних рад. Маємо розуміти, якщо, наприклад, не будуть сформульовані конкретні самоврядні повноваження, які можуть виконуватися лише (і тільки) на субрегіональному рівні, доцільність райрад опиниться під великим сумнівом. Не можуть утворюватися органи влади без відповідної компетенції», – сказав перший заступник Міністра.

Джерело: Децентралізація влади

попередня статтяУ Держбюджеті 2019 передбачено понад 30 млрд. грн на розвиток регіонів
наступна статтяНабула чинності загальнонаціональна оцінка земель за межами населених пунктів