Голова обласної ради Віолета Лабазюк переконана, що проблему булінгу важливо проговорювати – аби усвідомити, як з нею боротися. Адже за даними UNICEF Україна, майже 40% сучасних українських підлітків стають жертвами образ, знущань та принижень з боку своїх однолітків. Часто дорослі дізнаються про булінг надто пізно, коли дитина вже зранена. Діти часто не вважають, що дорослі – люди, які можуть захистити. У них немає переконання, що вони взагалі можуть будь-як впливати на ситуацію, тому нікому не говорять і намагаються терпіти. Справа дорослих – пояснити, що важливо жити в середовищі, в якому не толерують цькування. Прибрати переконання, що нікуди від того не дінешся. Давати дітям розуміння, що це ненормально, і цьому можна завадити.
З цією метою на Хмельниччині продовжується реалізація соціально-психологічного проєкту «Безпека. Допомога. Поруч», який втілюється з жовтня минулого року за ініціативи Хмельницької обласної ради спільно з Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією. Проєкт покликаний допомогти освітянам одержати необхідні знання та практичні навики для створення безпечного та комфортного середовища, де кожен учень та студент почуватиметься захищеним.
Черговий етап соціально-психологічного проєкту відбувся 16 січня 2025 року для керівників шкіл, психологів та офіцерів освітньої безпеки Шепетівського району. Захід об’єднав більше 120 осіб.
Спікерами та навчаючими тренерами проєкту стали викладачі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії Світлана Кондратюк, Ольга Поляновська, Олена Севастьянова, а також старший інспектор з особливих доручень відділу організації служби освітньої безпеки Головного управління Національної поліції в області Віталій Наглій.
З вітальним словом до учасників етапу звернулася ректор гуманітарно-педагогічної академії, депутат обласної ради Інна Шоробура, яка наголосила на важливості реалізації соціально-психологічного проєкту, який передбачає підвищення рівня психоемоційної безпеки учасників навчального процесу в області, створення безпечного та сприятливого освітнього середовища через протидію негативним явищам.
У межах заходу присутні розглянули важливі аспекти з психології та правозахисту, отримали практичні поради досвідчених фахівців щодо запобігання насильству в навчальних закладах, зокрема такого як булінг. Зокрема, учасники дізналися про сучасні стандарти безпеки у закладах освіти, роль педагога у створенні безпечного середовища під час навчального процесу з акцентом саме на психоемоційну безпеку.
За підсумками чергового етапу його учасники отримали відповідні сертифікати.
Подібне навчання у рамках проєкту було проведено для педагогів Хмельницького району у листопаді минулого року. Найближчим часом навчатимуться освітяни з Кам’янець-Подільського району.
Важливо пам’ятати, що протидія булінгу – це спільна відповідальність вчителів, батьків та всієї громади. Лише спільними зусиллями ми можемо створити безпечне оточення для всіх дітей.