В Україні понад 60 тисяч дітей з особливими освітніми потребами відвідують садочки, школи та профтехи. Їхня кількість зростає, адже війна спричинила нові виклики. Зростає також кількість військових і цивільних, які мають особливі освітні потреби внаслідок війни.
Чому це важливо?
Рівні можливості для навчання та реалізації свого потенціалу є основною повноцінного майбутнього кожного та кожної. Деякі учні та студенти можуть потребувати тимчасової чи постійної підтримки. Наприклад, дитині з порушенням слуху потрібна допомога асистента вчителя для ефективного навчання, а ветерану з порушенням зору — підручники зі шрифтом Брайля.
Інклюзія — це можливість для кожного бути собою й досягати мрій. Цьогоріч МОН ухвалило Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання до 2029 року, яку спрямовано на:
- забезпечення гарантованих і якісних освітніх послуг для дітей з ООП;
- створення комфортного, безпечного і дружнього інклюзивного середовища;
- прийняття багатоманітності людини й підвищення рівня підтримки.
Ознайомитися детально зі Національною стратегією розвитку інклюзивного навчання до 2029 року можна за посиланням.
Освітня безбарʼєрність реалізується в межах Національної стратегії зі створення безбарʼєрного простору в Україні за ініціативою першої леді Олени Зеленської
Джерело: МОН