20 лютого на базі на базі комунального закладу обласної ради – Хмельницького обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді відбувся обласний семінар-практикум працівників районних відділів, міських управлінь освіти, об’єднаних територіальних громад області, відповідальних за еколого-натуралістичну роботу в закладах освіти, та вчителів опорних шкіл на тему «Організація і проведення науково-дослідницької та практичної природоохоронної роботи зі школярами на заповідних територіях».
Захід проводився натуралістами спільно з обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти і Національним природним парком «Мале Полісся», Хмельницьким національним університетом та Кам’янець-Подільським національним університетом ім. Івана Огієнка за участі Департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів облдержадміністрації.
На розгляд учасників семінару-практикуму були винесені питання:
– «Реалізація наскрізних змістових ліній при формуванні дослідницьких компетенцій учнів» (Лілія Мирна, методист біології та екології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти);
– «Співпраця науковців та освітян в природоохоронній та природнозаповідній справі. Залучення учнів до реалізації творчих науково-освітніх проектів «Флора Хмельниччини» (Людмила Любінська, доктор біологічних наук, завідувач кафедри біології та методики її викладання Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка);
– «Дослідження раритетної фауни Хмельниччини» (Микола Матвеєв, кандидат біологічних наук, доцент кафедри біології та методики її викладання Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка);
– «Організація науково-дослідної та природоохоронної роботи на території НПП «Мале Полісся» із залученням учнівської молоді» (Андрій Сасюк, директор Національного природного парку «Мале Полісся»);
– «Рекреаційно-туристична діяльність на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду області» (Руслан Якубаш, заступник директора-начальник управління екології та природних ресурсів Департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Хмельницької ОДА);
– «Оформлення результатів наукового дослідження» (Галина Білецька, доктор педагогічних наук, професор кафедри екології Хмельницького національного університету);
– «Організація науково-дослідницької і природозаповідної роботи учнів» (Микола Зведенюк, керівник зразкового учнівського лісництва «Пліщинське», вчитель біології Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівської районної ради);
– «Організація і проведення пошукової, науково-дослідницької та практичної природоохоронної роботи з учасниками Всеукраїнського збору юних ботаніків» (Тетяна Янюк, завідувач методкабінетом, методист природничих дисциплін управління освіти Красилівської РДА);
– «Основні напрямки науково-дослідницької роботи членів гуртка «Юні орнітологи» на території проектованого НПП «Верхнє Побужжя» (Володимир Новак, вчитель біології Голосківської ЗОШ І-ІІІ ст. Меджибізької ОТГ Летичівського району);
– «Науково-дослідницька, пошукова та природоохоронна робота з юннатами на теренах НПП «Подільські Товтри» (Марина Юрченко, вчитель біології Староушицького ліцею Кам’янець-Подільського району);
– «Педагогічні аспекти творення навчальних посібників з краєзнавства» (Валентин Говорун, вчитель біології Хмельницького колегіуму ім. В.Р. Козубняка);
– «Співпраця освітян і науковців – запорука успішності природоохоронної, природничо-краєзнавчої та дослідницько-натуралістичної роботи школярів і юннатів» (Климчук Василь Васильович, директор Хмельницького обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді).
Під час круглого столу відбувся обмін досвідом юннатівської роботи з питань організації і проведення науково-дослідницької та практичної природоохоронної роботи з дітьми й учнівською молоддю на природно-заповідних територіях, залучення їх до проведення пошукової, дослідницько-експериментальної роботи на територіях природно-заповідного фонду рідного краю під керівництвом науковців, пошук нових форм і методів формування у дітей та молоді навичок природоохоронної діяльності.
Під час семінару-практикуму його учасниками було розглянуто й запропоновано ряд пропозицій для педагогів закладів загальної середньої і профільних закладів позашкільної освіти області щодо удосконалення співпраці місцевих освітян з науковцями у веденні дитячої дослідницько-натуралістичної роботи, реалізації науково-освітніх проектів ХОЕНЦУМ з участю учнівської і студентської молоді, створенні природничо-краєзнавчої літератури й забезпечення нею усіх закладів освіти Хмельниччини та залучення підростаючого покоління до природозаповідної справи, дослідницько-експериментальної роботи на природоохоронних територіях.
За заметіралами ХОЕНЦУМ