Хмельниччину відвідала Марина Порошенко

Сьогодні з робочим візитом у нашій області побувала дружина Президента України, голова Благодійного Фонду Порошенка Марина Порошенко.

У поїздці по області її супроводжували голова обласної ради Михайло Загородний та голова облдержадміністрації Олександр Корнійчук.

Перша леді України відвідала Старокостянтинівський навчально-виховний комплекс «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів-гімназія» імені Героя України Сергія Бондарчука. Разом із дітьми учасників АТО Марина Анатоліївна створила розділ про Хмельницьку область у національному проекті «Книга Миру».  У новій сторінці, написаній  дітьми воїнів, які захищають країну на сході, написали побажання та залишили сімейні фото своїх родин. На сторінках «Книги Миру» у своїх побажаннях учні закликали до такого необхідного усім українцям миру та благополуччя.

«Книга Миру» – загальнонаціональний  проект, покликаний об’єднати дітей зі всієї України довкола таких понять як дружба, любов і мир.

Як зазначила пані Марина, у зв’язку з трагічними подіями, життя і долі українців стали поділені на дві частини. І «Книга Миру» стане зібранням фотографій із зображенням дорогої серцю миті сімейного життя в часи миру.

За задумом проекту, діти з усіх куточків України відбирають, вклеюють і підписують свої фотографії. Книга стане справжнім фотолітописом мирного життя очима дітей,  а підписи до зображень – своєрідною дитячою молитвою заради щасливого майбутнього України.

Під час робочого візиту голова Марина Порошенка взяла участь у спеціалізованому тренінгу для 120 фахівців психолого-медико-педагогічних консультацій (ПМПК), який організовано Благодійним Фондом Порошенка за підтримки Міністерства науки і освіти України в рамках розвитку інклюзивної освіти в України.

Поспілкувавшись з учасниками тренінгу, Марина Порошенко повідомила, що тепер Хмельницька область стала учасником національного проекту з розвитку інклюзивного освітнього середовища в Україні. Вона передала голові Хмельницької облдержадміністрації Олександру Корнійчуку дизайн-проект «Медіатеки» для шкіл з інклюзивною освітою в області.

Дружина Глави держави подякувала учасникам навчального курсу за підтримку, небайдужість до дітей з особливими освітніми потребами, адже кожна дитина є унікальною сама по собі та неповторною. Одночасно, пані Марина закликала пам’ятати, що інклюзивна освіта – це своєчасна психолого-педагогічна допомога, шанс дитини стати потрібним для суспільства та висловила учасникам слова подяки за готовність до новацій заради гідного майбутнього особливих дітей.

«Перед вами стоїть відповідальне завдання – розкрити потенціал дітей та допомогти їм здобути якісну освіту та професію, дати можливість стати повноцінною частиною українського суспільства», – зазначила Марина Анатоліївна.

На території області проживає 226 771 дитина віком до 18 років, з яких 35 430 – з особливими освітніми потребами (16 відсотків від загальної кількості). У 2016/2017 навчальному році кількість дітей-інвалідів становить 3006 учнів, що на 133 учні більше у порівнянні щ минулим навчальним роком.

У 2017 році на постійно-діючій основі функціонує обласна психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК), а також 18 районних/міських ПМПК та 6 консультацій об’єднаних територіальних громад, які здійснюють раннє виявлення, психолого-педагогічне вивчення, визначають освітній маршрут кожної дитини, систематизацію та аналіз даних про кількість дітей з психофізичними порушеннями. Працівники ПМПК надають методичну допомогу педагогічним  працівникам,  проводять корекційні заняття з дітьми, які потребують спеціальної допомоги.

У 2017 році в 16 дошкільних навчальних закладах області впроваджується інклюзивна освіта, яка забезпечує рівний доступ до якісної освіти шляхом включення дітей з обмеженими фізичними можливостями в дошкільних навчальних закладах загального розвитку.  У 59 загальноосвітніх навчальних закладах області організовано інклюзивне навчання, де у 152 класах інклюзивною освітою охоплено 233 дитини із порушенням психофізичного розвитку.

Для дітей з особливими освітніми потребами створено умови для навчання та виховання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах, мережа яких складає 7 спеціальних школи-інтернати, в яких здобуває освіту 756 дітей, 2 спеціальних школи (149 учнів), 3 навчально-реабілітаційні центри, де навчається 365 дітей. Забезпечення функціонування навчально-реабілітаційних центрів дає можливість отримувати реабілітаційні та корекційні послуги без відриву від сім’ї та масового навчального закладу, проходити короткотривалу програму реабілітації та можливість охопити більшу кількість осіб, які потребують допомоги, освітніми, реабілітаційними та корекційними послугами.

За інформацією Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, кращий стан організації освіти для дітей з особливими потребами визнано у містах Кам’янець-Подільський, Славута, Хмельницький, Шепетівка, Віньковецькому, Шепетівському районах, Полонській міській об’єднаній  територіальній громаді. Не організовано навчання в інклюзивних  класах Городоцькому, Теофіпольському районах, м.Нетішин, Дунаєвецькій міській, Меджибізькій селищній, Понінківській селищній, Колибаївській сільській об’єднаних територіальних громадах. Разом з тим, у зазначених регіонах наявна достатня кількість дітей, які навчаються за індивідуальною формою.

Поряд зі спеціальними навчальними закладами в області освітні послуги для дітей, які потребують соціальної підтримки, надають 5 навчальних закладів обласної комунальної власності – дитячий будинок, 2 загальноосвітні школи-інтернати для дітей та 2 загальноосвітні санаторні школи-інтернати.

 

попередня статтяУряд спрямував 137,5 млн грн на компенсацію ризику населення, що проживає у зоні спостереження
наступна статтяДо уваги зацікавлених осіб!