Відбулось розширене засідання колегії облдержадміністрації

Сьогодні за участю першого заступника голови обласної ради Неоніли Андрійчук під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації Володимира Кальніченка відбулося розширене засідання колегії ОДА. До участі в засідання були запрошені керівники районів, міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад області, а також керівники територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, окремих установ та організацій.

На розгляд членів колегії було винесено декілька питань. Зокрема, присутні обговорили заходи щодо вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг в області, результати впровад­ження реформи місцевого самоврядування у Хмельницькій області, а також стан освоєння у 2018 році коштів державного бюджету, передбачених на реалізацію ін­вестиційних проектів со­ціально-економіч­ного розвитку регіонів.

Доступ до якісних адміністративних послуг став можливим із набранням чинності з 01 січня 2014 року Закону України “Про адміністративні послуги” та запровадженням надання послуг місцевого, регіонального та державного рівнів за принципом організаційної єдності та у форматі “єдиного вікна” через центри надання адміністративних послуг.

Завдяки проекту “Покращення якості надання адміністративних послуг для населення” у рамках Програми “U-LEAD з Європою” протягом 2017-2018 ро­ків територіальні громади отримали можливість активізувати роботу зі ство­рення та модернізації ЦНАПів.

Олена Валеріївна зазначила, що станом на 01.01.2019 в області функціонують 33 ЦНАПи, у тому числі: 18 – при райдержадміністраціях, 6 – при виконкомах міських (міст обласного значення) рад та 9 – при органах місцевого самоврядування, утворених у результаті об’єднання територіальних громад (далі – ОТГ) (Волочиська, Дунаєвецька, Полонська міські, Меджибіжська, Новоушицька, Старосинявська, Чемеро­вецька, Війтовецька селищні та Гуменецька сільська ради).

Одночасно з відкриттям ЦНАПів у Старосинявській та Полонській ОТГ їх ліквідовано у Старосинявській та Полонській райдержадміністраціях.

У м. Хмельницький також функціонує філія головного офісу ЦНАПу, в якій надаються послуги виключно з питань державної реєстрації місця про­живання.

Із грудня 2017 року за підтримки Програми “U-LEAD з Європою” у м. Славута розпочав роботу мобільний ЦНАП на базі спеціально обладнаного автотранспортного засобу, яким у 2018 році здійснено 92 виїзди та надано 312 послуг (переважно соціального характеру) у межах м. Славута та Славут­ського району. Крім цього, Славутською міською радою, яка торік отримала статус об’єднаної територіальної громади, організовано роботу виїзного адміністратора у с. Варварівка.

Посади виїзного адміністратора утворено також Кам’янець-Подільською міською, Старосинявською селищною радами та Чемеровецькою райдерж­адміністрацією.

В окремих громадах утворено віддалені робочі місця ЦНАПів, зокрема Чемеровецькою селищною радою – у селах Жердя, Залуччя, Чорна, Шидлівці; Славутською райдержадміністрацією – на базі адміністративних приміщень Берездівської та Ганнопільської сільських рад.

ЦНАПами забезпечено дотримання вимог статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги” у частині встановлення часу прийому суб’єктів звернень.

Директор Департаменту повідомила, що за 2018 рік через ЦНАПи надано майже 417 тис. адміністративних по­слуг, що на 19,8% більше ніж у попередньому році, у тому числі ЦНАПами при:

райдержадміністраціях – 169 тис. послуг;

міських (міст обласного значення) радах – 165 тис. послуг;

органах місцевого самоврядування, утворених у результаті об’єднання територіальних громад – 83 тис. послуг.

Кількість наданих послуг ЦНАПами із розрахунку на 1 тис. населення в середньому по області становить 345 одиниць; по районах, з урахуванням ЦНАПів ОТГ, – 361 послугу, по містах обласного значення – 325.

Найбільшу частку адміністративних послуг, які надаються через ЦНАПи, становлять послуги з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації місця проживання, а також у сфері земельних відносин. Питома вага таких послуг у загальній кількості послуг, наданих через ЦНАПи, торік становила 68,8 від­сотка.

Позитивна динаміка щодо збільшення кількості послуг з реєстрації місця проживання, яка надається через ЦНАПи, пов’язана, у першу чергу, з пере­дачею цих повноважень від міграційної служби до органів місцевого само­врядування та формуванням реєстрів територіальних громад.

Відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законо­давчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібера­лізацію Європейським Союзом візового режиму для України” з 01 жовтня 2016 року в Україні запроваджено оформлення та видачу паспорта грома­дянина, що містить безконтактний електронний носій із біометричними да­ними власника документа.

Ураховуючи законодавчі новації, оформлення паспортних документів із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру здійсню­ється, крім територіальних підрозділів міграційної служби, також через ЦНАПи деяких міст обласного значення.

Оформлення та видачу паспорта громадянина України, у тому числі для виїзду за кордон, здійснюється ЦНАПами Кам’янець-Подільської (з жовтня 2017 року), Славутської (з березня 2018 року) та Хмельницької (з серпня 2018 року) міських рад.

У зв’язку з великим попитом на такі послуги Славутською міською радою планується придбання другої робочої станції для оформлення та видачі паспортних документів через ЦНАП.

Дунаєвецькою міською та Старосинявською селищною радами затверд­жено на 2019 рік відповідні програми щодо закупівлі комплекту обладнання для оформлення документів для виїзду за кордон та взяття біометричних даних.

Олена Бохонська наголосила, що особливої уваги потребує питання надання адміністративних послуг соціального ха­рактеру. Посадовець нагадала, що відповідно розпорядження Кабінету Міністрів України, до переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які повинні надаватися виключно через ЦНАП, було включено такі  послуги соціального харак­теру, як надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рід­кого пічного побутового палива, надання державної допомоги, призначення державних компенсацій, забезпечення санаторно-курортним лікуванням, прийняття рі­шення щодо соціального обслуговування особи територіальним центром соціального обслуговування тощо.

Однак Олена Валеріївна констатувала, що на даний час рівень участі суб’єктів надання адміні­стративних послуг з цих питань, у тому числі органами соціального захисту населення, залишається недостатнім.

У грудні 2017 року Нетішинською міською радою внесено зміни до переліку адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП, у частині доповнення його адміністративними послугами соціального характеру, та забезпечено надання 6,3 тис. таких послуг у 2018 році.

У вересні 2018 року у м. Хмельницький відкрито “Прозорий офіс” (вул. Пе­ремоги, 10Б), у якому облаштовано робочі місця для працівників управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України в області, міського центру зайнятості, відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в області, та передбачено надання 84 соціальних послуг.

У ЦНАПі Славутської міської ради та Славутської райдержадміністрації облаштовано робочі місця для уповноваженого надавачами первинної медич­ної допомоги для прийому декларацій від пацієнтів. Через ЦНАПи Славут­ської міської ради у 2018 році надано 7025 послуг з підписання декларацій із сімейним лікарем, Славутської райдержадміністрації – 1099 по­слуг.

Торік у ЦНАПах області працювало 170 адміністраторів (у 2017 році – 140). Штатна чисельність адміністраторів райдержадміністрацій у середньому становить 3 одиниці. У Деражнянському, Ізяславському та Старокостянтинів­ському районах за штатним розписом – 5 осіб. Серед міст обласного значення найбільша штатна чисельність адміністраторів у містах Хмельницький – 33 по­сади, Кам’янець-Подільський – 12, Славута – 10, Шепетівка – 8, по 6 штатних одиниць – у містах Нетішин та Старокостянтинів.

Державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у приміщеннях ЦНАПів здійснюють 44 державних реєстратори, реєстрацію з питань речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 62.

Реалізуються заходи щодо забезпечення надання у приміщеннях ЦНАПів супутніх послуг, зокрема, щодо здійснення оплати за адміністративні послуги. POS-термінали або термінали програмно-технічних комплексів само­обслуговування встановлено у ЦНАПах Дунаєвецької, Кам’янець-Подільської, Нетішинської, Славутської, Хмельницької, Шепетівської міських, Новоушиць­кої, Старосинявської, Меджибізької селищних та Гуменецької сільської рад, Деражнянської, Старокостянтинівської, Хмельницької райдержадміністрацій.

З метою вдосконалення роботи діючих ЦНАПів та стимулювання утво­рення нових, за ініціативи ОТГ та територіальних громад, які перебувають у про­цесі об’єднання, проведено низку навчальних заходів та інформаційних сесій.

Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструк­тури облдержадміністрації на базі Центру перепідготовки та підвищення квалі­фікації працівників органів державної влади, органів місцевого самовряду­вання, державних підприємств, установ і організацій 16-18 квітня та 24-26 жовтня 2018 року проведено тематичні короткострокові семінари на тему: “Актуальні питання надання адміністративних послуг”.

З метою залучення громад до участі у другому та третьому раундах від­бору учасників Програми “U-LEAD з Європою” щодо створення/модернізації  ЦНАПів у березні та грудні 2018 року за організаційної підтримки облдерж­адміністрації та Центру розвитку місцевого самоврядування проведено одно­денні інформаційні сесії для представників органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій.

Також Олена Бохонська наголосила, що наразі необхідно переглянути переліки адміністративних послуг, які надаються за принципом організаційної єдності. Інформаційні та технологічні картки адміністративних послуг, які надаються через ЦНАПи Білогірської, Кам’янець-Подільської, Красилівської, Летичівської, Старокостянтинівської, Шепетівської райдержадміністрацій, Хмельницької та Шепетівської міських (міст обласного значення) рад, не відповідають нормативним вимогам щодо їх інформаційного напов­нення або кількості видів послуг, визначених затвердже­ними переліками.

Оновлення та підтримки в актуальному стані потребують розділи “Адміністративні послуги” та “Центр надання адміністра­тивних послуг” на офіційних сайтах усіх райдержадміністрацій та виконкомів міських (міст обласного значення) рад.

***

Заступник начальника управління регіонального розвитку та будівництва облдержадміністрації Світлана Пасічник проінформувала про результати впровад­ження реформи місцевого самоврядування у Хмельницькій області. Проектом перспективного плану формування територій громад області передбачено утворення на території області 62-х об’єднаних територіальних громад. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 ро­ку № 901-р затверджено зміни до перспективного плану формування територій громад Хмельницької області.

На 15 січня 2019 року кількість утворених об’єднаних територіальних громад становить – 45, площа яких 11,78 тис. кв. км (57% площі області), до складу яких увійшло 800 населених пунктів з населенням 517,177 тис. осіб (40,8% від населення області, 347 базових рад). Відповідно до оприлюдненого Мінрегіоном рейтингу процесу децентра­лізації за 2018 рік Хмельниччина у загальному рейтингу областей щодо формування об’єднаних територіальних громад посіла перше місце.

Водночас, повідомила доповідач, не утворено жодної об’єднаної територіальної громади у Вінь­ковецькому, Ізяславському, Старокостянтинівському районах.

Позитивна динаміка виконання місцевих бюджетів об’єднаними грома­дами області за 2015-2018 роки на практиці підтверджує ефективність впро­ваджу­ваних реформ децентралізації фінансових ресурсів. Так, на підтримку розвитку об’єднаних громад з державного бюджету місце­вим бюджетам було виділено субвенцію на формування інфраструктури об’єднаної територіальної громади, загальний обсяг якої за 3 роки становив 514,5 млн. гривень. Завдяки цим коштам було реалізовано 603 проекти та заходи в різних сферах життє­діяльності громад.

Продовжуючи обговорення питань порядку денного засідання колегії облдержадміністрації начальник управління регіонального розвитку та будівництва облдержадміністрації Віра Бригадир проінформувала про стан освоєння у 2018 році коштів державного бюджету, передбачених на реалізацію ін­вестиційних проектів со­ціально-економіч­ного розвитку регіонів.

Як повідомила посадовець, у 2018 році Хмельницькій області було передбачено фінансову під­тримку з державного бюджету на суму 1308,7 млн грн, що більше ніж у 2017 році на 739,7 млн грн (569,0 млн грн).

 

 

 

попередня стаття101-ша річниця бою під Крутами. Пам’ятаймо подвиг героїв!
наступна статтяОбласний етап фотовиставки до Дня Соборності України: “Україна – це ми!”