У суботу, 9 липня, на пленарному засіданні Верховної Ради України ухвалено в цілому низку важливих законів.
Зокрема, народними депутатами України підтримано проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засад державної регіональної політики та політики відновлення регіонів і територій (реєстр. №5323).
Закон визначає основні правові, економічні, соціальні, екологічні, гуманітарні та організаційні засади державної регіональної політики як складової частини внутрішньої політики України, встановлює особливості відновлення регіонів та територій, що постраждали внаслідок збройної агресії проти України.
Законом визначається чіткий механізм планування, розвитку та відновлення регіонів і громад нашої країни, для чого запроваджується трирівнева система стратегічного планування: Державна стратегія, стратегія регіону, стратегія громади.
Для планування відновлення та стимулювання розвитку регіонів та територій визначаються наступні функціональні типи територій:
території відновлення;
регіональні полюси зростання;
території з особливими умовами для розвитку;
території сталого розвитку.
Такий перелік регіонів та громад, які відносяться до певного функціонального типу територій, буде оцінювати та визначати комісія, до складу якої увійдуть представники центральних органів виконавчої влади та профільного Комітету Парламенту, а затверджуватиметься Кабінетом Міністрів України у Державній стратегії регіонального розвитку України
Ще одним важливим для життєдіяльності органів місцевого самоврядування Законом, який Верховна Рада прийняла минулої суботи, є Закон України «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо посилення гнучкості місцевих бюджетів та підвищення оперативності прийняття рішень», реєстр. №7426.
Законом встановлюється, що з метою відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України, забезпечення національної безпеки, заходів територіальної оборони, підтримки місцевої інфраструктури, соціального захисту населення органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військово-цивільні адміністрації або військові адміністрації (у разі їх утворення) серед іншого можуть приймати рішення про здійснення видатків на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, про передачу коштів із спеціального фонду місцевого бюджету (крім власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів) до загального фонду місцевого бюджету.
Законом також визначено, що у період дії воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення або скасування не застосовуються обмеження щодо здійснення нових місцевих запозичень та надання місцевих гарантій, а також не нараховується пеня та інші штрафні санкції у разі виникнення простроченої заборгованості суб’єкта господарювання за кредитом, залученим Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою або під місцеву гарантію.
Загалом Закон спрямований на спрощення бюджетних процедур в умовах воєнного стану для ефективного та оперативного прийняття управлінських рішень в частині фінансового забезпечення першочергових потреб, спрямованих на відсіч збройної агресії проти України, потреб територіальної оборони, підтримки місцевої інфраструктури та життєвонеобхідних потреб жителів територіальних громад.
За інформацією офіційного вебпорталу парламенту України.