«З метою протидії поширенню коронавірусної інфекції та вжиття заходів щодо упередження розповсюдження COVID-19 управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області наполегливо рекомендує страхувальникам (роботодавцям) на час карантину надавати перевагу дистанційній формі подачі документів до Фонду соціального страхування України», – зазначає керівник управління Сергій Кіндзерський.
В управлінні виконавчої дирекції Фонду в Хмельницькій області обліковується 86806 страхувальників. У тому числі 30026 юридичних осіб, 56597 фізичних осіб та 183 члени фермерських господарств.
Для зручності страхувальників, з метою спрощення й оптимізації взаємодії роботодавців із робочими органами виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та їх відділеннями, прискорення процесу фінансування матеріального забезпечення, страхувальники мають змогу подавати заяви-розрахунки, згідно яких призначаються окремі виплати та матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, а також повідомлення про виплату допомоги в електронному вигляді.
Питома вага страхувальників, які перейшли на електронну форму подачі документів до управління виконавчої дирекції Фонду в Хмельницькій області, на підставі яких здійснюється фінансування матеріального забезпечення, складає 85 %.
На сьогоднішній день управлінням виконавчої дирекції Фонду в Хмельницькій області прийнято від роботодавців та опрацьовано 27080 заяв-розрахунків. За рахунок коштів Фонду соціального страхування України підлягає оплаті 86815 листків непрацездатності. На підставі зазначених заяв-розрахунків матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю та страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання призначено для 56059 застрахованих осіб на суму 332,8 млн гривень.
Для подання до Фонду соціального страхування України електронних документів, зокрема, заяв-розрахунків на виплату допомог працівникам, страхувальники (роботодавці) мають укласти із відділенням робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України відповідний договір. Клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів роботодавець обирає самостійно.
Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 26.08.2020 № 415-од зазначений примірний договір щодо подання електронних документів було затверджено у новій редакції. Внесені зміни приводять договір у відповідність до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Договори про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України, укладені в попередні періоди, є чинними і не потребують переоформлення.
Дія договору поширюється на заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за формами згідно із Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.
Подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.
Нагадаємо, фінансування матеріального забезпечення, у тому числі допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними, зокрема, і по ізоляції від COVID-19), допомоги по вагітності та пологах, здійснюється Фондом соціального страхування України на підставі прийнятої від роботодавця заяви-розрахунку.
За матеріалами управління виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області