На Хмельниччині відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти

15 листопада у місті Хмельницький відбулося громадське обговорення «Реформа профільної середньої освіти: Хмельницька область» за участі заступника Міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової, заступника голови обласної ради Валентина Соколюка, керівництва обласної та районних військових адміністрацій, представників Проєкту DECIDE, а також міських, селищних, сільських голів територіальних громад, очільників управлінь і відділів освіти РВА та ТГ, закладів фахової передвищої освіти та професійної (професійно-технічної) освіти.

Мета зібрання – обговорення запропонованих МОНом законодавчих змін, необхідних для втілення реформи профільної середньої освіти, яка спрямована на оновлення освітнього процесу, створення сприятливих умов для самореалізації та готовності здобувачів освіти до ринку праці майбутнього.

Від імені керівництва обласної ради учасників заходу привітав заступник голови обласної ради Валентин Соколюк, який зауважив, що громадські обговорення покликані сприяти ефективній співпраці усіх гілок влади та громадських інституцій задля формування якісної профільної середньої освіти для здобуття знань учнями як міських, так і сільських закладів.

«Сьогоднішня зустріч є однією з ключових, адже реформа освіти – це не лише про зміни в структурі навчання. Це про наш спільний шлях для забезпечення успішного майбутнього для кожної молодої людини, яка мріє про гідне життя і успішну кар’єру в Україні, – зазначив Валентин Іванович у вітальному слові. – І ця реформа, яка є предметом  сьогоднішнього обговорення, має дати нашим дітям можливість вибору, відповідати їхнім інтересам, бажанням і вподобанням».

Вагомим аспектом, за словами посадовця, є те, аби кожен академічний, фаховий коледж чи заклади профтехосвіти мали різні й водночас актуальні профілі, які б дозволили дітям та їхнім батькам вже на рівні середньої школи зробити усвідомлений вибір для продовження подальшого навчання дитини. Мають бути забезпечені такі умови, аби кожен заклад мав можливість надати якісну освіту. Для цього має бути визначена достатня кількість учнів і належне матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу.

«Важливо, аби нова мережа закладів профільної середньої освіти області відповідала Стратегічному плану розвитку мережі закладів загальної середньої освіти – об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Хмельницької області, затвердженої обласною радою ще у грудні 2018 року. Про це неодноразово наголошувала постійна комісія облради з гуманітарних питань, яка у вересні цього року звернулася до обласної військової адміністрації щодо внесення змін у цей Стратегічний план для розгляду на черговій сесії обласної ради», – наголосив посадовець.

На завершення виступу Валентин Соколюк запевнив, що обласна рада сприятиме усім ініціативам, які дозволять якнайкраще реалізувати впровадження цієї реформи, а також висловив сподівання, що в ході дискусії між освітянами буде отримано чітке розуміння подальших кроків для ефективного впровадження необхідних починань, аби реформа стала суттєвим стимулом для розвитку освіти Хмельниччини і України загалом.

До вересня  2027 року в області планується створення мережі профільних ліцеїв, які надаватимуть освітні послуги на рівні старшої школи (10-12 класи).

Наразі затверджена прогнозована мережа ліцеїв Хмельницької області налічує 48 закладів освіти в 29 територіальних громадах.

Станом на листопад 2024 року дванадцятьма територіальними громадами прийнято рішення про визнання академічними ліцеями 15 закладів загальної середньої освіти. До завершення 2024 року планується прийняти відповідне рішення ще по чотирьох закладах освіти в трьох територіальних громадах, в 2025 році – в семи територіальних громадах планують розглядати на сесіях місцевих рад питання щодо створення академічних ліцеїв (8 закладів освіти), в 2026 році – у шести тергромадах (13 закладів освіти), у 2027 році – у п’яти  громадах (8 закладів освіти).

Формується мережа професійних ліцеїв Хмельницької області. На території області функціонує 23 заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної форми власності та 20 закладів  фахової передвищої освіти різних форм власності.

Здійснюватиметься формування мережі професійних ліцеїв з урахуванням вимог оптимізації закладів професійної (професійно-технічної) освіти, їх реорганізації та зміни типів. Підставою для цього є реальні потреби регіонального ринку праці в кваліфікованих робітниках.

За результатами обговорення в регіонах буде напрацьовано пропозиції та сформовано дорожню карту з подальшим її обговоренням в органах центральної влади та формуванням механізму фінансової моделі впровадження реформи.

попередня статтяПідтримка українського народу від благодійників з Німеччини