На початку травня на базі позашкільних навчальних закладів Славутського району та м.Славута відбувся обласний семінар-практикум директорів позашкільних закладів області науково-технічного і художньо-естетичного напрямів на тему: «Управлінська діяльність керівників позашкільних навчальних закладів щодо створення умов для самовизначення та творчої самореалізації вихованців гуртків».
Це були два інтенсивні дні обміну досвідом, обговорень наявних проблем і подальших перспектив розвитку позашкільної освіти. Організатори підготували для учасників надзвичайно насичену програму і культурний відпочинок.
Відкриття семінару першого дня відбулося на базі Крупецького навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів», де з вітальним словом до учасників заходу звернулись Богдан Петрович Маршук, голова Славутської райдержадміністрації та Леонід Анатолійович Радзивілюк, голова Славутської районної ради, які зазначили, що розвиток та максимальна підтримка вихованців позашкільного навчального закладу є пріоритетом освітньої політики у Славутському районі.
В обговоренні питань семінару також взяли участь заступник голови райдержадміністрації Притуляк Петро Петрович, завідувач районним методичним кабінетом Зубова Жанна Олександрівна, та представники Ганнопільської та Берездівської громад.
Під час теоретичного блоку семінару директор Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Григорій Макарович Гончарук зазначив, що основним напрямом діяльності сучасних позашкільних навчальних закладів є саме формування вищого рівня компетентності вихованців.
Проректор з науково-методичної роботи Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олександр Федорович Попик наголосив, що національна система освіти формує нове завдання, що полягає у генеруванні нових ідей модернізацій освіти, які об’єктивно викликані новими вимогами до людини, а отже, і до її навчання та виховання.
Начальник відділу освіти, молоді та спорту Славутської райдержадміністрації Дмитро Володимирович Бойчак презентував системний підхід щодо роботи позашкільного навчального закладу у формуванні всебічно-розвиненої особистості.
Під час практичного блоку учасники семінару-практикуму ознайомилися з роботою гуртків, які працюють на базі Крупецького навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» та інших загальноосвітніх навчальних закладів Славутського району та Берездівської і Ганнопільської громад. До уваги учасників семінару-практикуму була представлена виставка робіт вихованців з декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва, а також проведені гуртківцями майстер-класи, де вони знайомили присутніх зі стилями і техніками в яких працюють.
На завершення роботи семінару-практикуму відбувся музичний калейдоскоп «Хай в серці кожної дитини живе любов до України».
Цікавими та повчальними були екскурсії для учасників семінару-практикуму у навчальному центрі та турбінному цеху Хмельницької АЕС, а також в одному із наймолодших музеїв України, Нетішинському краєзнавчому музеї.
Час роботи семінару-практикуму першого дня промайнув швидко. Директори позашкільних навчальних закладів області під час круглого столу мали можливість розставити акценти своєї роботи, щодо навчального закладу і як саме вони впливають на його конкурентоспроможність. Круглий стіл продовжувався обговоренням проблем та перспектив навчально-виховного процесу, директори ділилися досвідом з регіонів, обговорювали чинники якості позашкільної освіти. Чимало йшлося й про те, що основним завданням позашкільної освіти є не просто навчити, а виховати людину із власною точкою зору.
Другий день семінару-практикуму був не менш насиченим. Учасників заходу зустрічали вихованці Будинку дитячої творчості м.Славута, підготувавши їм патріотичну пісенно-танцювальну композицію.
Учасники семінару мали можливість проглянути виступи творчих колективів Будинку дитячої творчості – вихованців зразкового хореографічного ансамблю «Альянс» (керівник А. Терентьєва), театру естрадної пісні «Водограй» (керівник О. Турчак), гуртка народного танцю «Дивосвіт» (керівник Н. Бєлінова), а також Миколи Левіна, Анни Кавунець, Антона Волошина, Оксани Турчак тощо.
Із вітальним словом до учасників семінару у м.Славута звернувся заступник міського голови Ігор Дмитрович Піголь та директор Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації Олег Іванович Фасоля, які наголосили, що створювати додаткові умови для самовизначення, саморозвитку і самореалізації особистості, формувати моральні якості у дітей та підлітків, сприяти професійній орієнтації і розвитку творчих здібностей – такі завдання сьогодні покладає держава на систему позашкільної освіти.
Депутат міської ради Роман Бачинський презентував гостям родзинки Славути – її рекорди.
Приєдналася до попередніх вітань та коротко презентувала діяльність освітньої галузі міста Славута, начальник управління освіти Ельміра Миколаївна Перепелиця. А методист ІМЦ управління освіти Жанна Ігорівна Перуцька, ознайомила учасників семінару-практикуму із діяльністю управління освіти щодо створення умов для функціонування і розвитку мережі позашкільних закладів в м. Славута.
Наступний етап заходу передбачав безпосередні відвідини позашкільних закладів Славути – Центру тризму і краєзнавства, Станції юних техніків, Будинку дитячої творчості, Еколого-натуралістичного центру школярів, Дитячо-юнацької спортивної школи та ознайомлення з їхньою діяльністю.
Інформаційно насичений та змістовний семінар-практикум дав можливість побачити успішний результат діяльності педагогів-позашкільників Славути: досягнення і творчі здобутки вихованців, реальне втілення цікавих ідей. Учасники заходу залишили позашкільні навчальні заклади сповнені позитивними емоціями та конструктивним досвідом, який вони донесуть до працівників своїх навчальних закладів.
При підведенні підсумків було визначено, що дводенний семінар-практикум був проведений на високому навчальному та організаційно-методичному рівнях, в атмосфері творчості та науковості. Для кожного учасника захід стане гарним стимулом для удосконалення системи роботи з творчо-обдарованими дітьми у власному закладі.