Президент Української асоціації районних та обласних рад, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов в ході колегії Національного агентства України з питань державної служби висловив переконання, що вітчизняний досвід підготовки кадрів для органів місцевого самоврядування цілком логічно збагатити закордонними практиками, де ця функція покладена на професійні асоціації.
Сергій Чернов, зокрема, зазначив: «Процес навчання та підвищення рівня кваліфікації потребує певної координації та організаційних дій. Вважаю логічним, аби такі функції взяли на себе національні асоціації місцевого самоврядування. В Україні це Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад, Асоціація міст України, Українська асоціація районних та обласних рад. В цьому напрямі діяльність асоціацій має відбуватися у тісній взаємодії з Національним агентством України з питань державної служби, Національною академією державного управління при Президентові України та її регіональними підрозділами, а також іншими вищими навчальними закладами».
Як нагадав президент Асоціації, 1 грудня 2017 року Кабінет Міністрів України своєю Постановою схвалив Концепцію реформування системи професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
Сергій Чернов вважає, що побудова системи навчання неможлива без створення мотиваційного механізму, який не просто стимулює, а ставить службовця перед необхідністю постійного оновлення й удосконалення особистих знань і навичок.
Він також сформулював завдання, які мають бути вирішені для формування ефективної національної моделі підготовки кадрів місцевого самоврядування:
реалізація Концепції реформування системи професійного навчання посадовців; запровадження ринкового підходу надання освітніх послуг у цій сфері; створення координаційного центру для реалізації стратегії, контролю якості послуг, для своєчасного реагування на запити у підвищенні знань та навичок; формування ефективної та незалежної системи оцінки якості; створення системи підготовки та сертифікації тренерів, а також бази тренерів. Базу, з якої обирати та запрошувати тренерів; передбачати кошти у власних бюджетах для навчання депутатів та працівники виконавчих апаратів.
Джерело: УАРОР