1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.
Попри війну, держава продовжує виконувати свої соціальні зобов’язання перед українцями, у тому числі, – із забезпечення державного соціального страхування. Зокрема, Уряд швидко та ефективно реалізував вимоги ухваленого у вересні Закону №2620
Щодо запровадження нової організаційної моделі соціального страхування в Україні. Згідно із Законом, з 1 січня виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України, а Пенсійний фонд України.
Звертаємо увагу, що попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розмір цих виплат для громадян зберігається (детальніше – в інфографіці), а розмір деяких – навіть збільшується.
Єдине що змінюється – орган, що буде забезпечувати такі виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:
– допомогу по тимчасовій втраті працездатності;
– допомогу по вагітності і пологах;
– допомогу на поховання застрахованим особам в т. ч. потерпілим на виробництві;
– одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей.
Реабілітація постраждалих на виробництві також фінансуватиметься і надалі.
Держава зберігає всі виплати і забезпечення допоміжними засобами реабілітації для людей з інвалідністю, а видатки за цим напрямом у 2023 році збільшено вдвічі порівняно з 2022 роком – до 3,3 млрд грн.
Змінюється лише джерело фінансування цих видатків. Фінансування реабілітації постраждалих відбуватиметься за рахунок Національної служби здоров’я України (НСЗУ), забезпечення допоміжними засобами реабілітації – за рахунок державного Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗІ).
На сьогодні Пенсійний фонд володіє Державним реєстром застрахованих осіб, Електронним реєстром листків непрацездатності, тобто інформація, необхідна для нарахування лікарняних вже наявна у страховика. Це дозволить зробити процес нарахування більш зручним як для роботодавців, так і для заявників, оскільки послуга буде надаватися безпосередньо через особистий електронний кабінет страхувальника на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України
Якщо раптом у вас виникли проблеми зі страховими виплатами, за консультацією рекомендуємо звертатись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu) або до Контакт-центру Пенсійного фонду України за телефоном: 0800 503 753.
Нагадаємо, що з 1 січня 2023 р. набув чинності Законпро приєднання Фонду соціального страхування (ФССУ) до Пенсійного фонду України, згідно з яким Пенсійний фонд України(ПФУ) та його територіальні органи є правонаступниками ФССУ і виконують функції зі соціального страхування.
Протягом листопада-грудня 2022 р. Уряд прийняв всі необхідні нормативні акти, аби забезпечити повну та ефективну передачу функцій соціального страхування.
Як установа, що має найбільш розгалужену мережу територіальних органів та є держателем і адміністратором електронного реєстру листків непрацездатності (складової частини реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування), Пенсійний фонд України відтепер здійснює:
· призначення страхових виплат та надання соціальних послуг; відповідно до Закону;
· профілактику нещасних випадків;
· проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;
·контроль за використанням страхувальниками страхових коштів.
Джерело: Урядовий Портал