СТАРТАПИ: ПОЛЬСЬКИЙ ДОСВІД

Протягом чотирьох днів, від 16 до 19 вересня 2019 року представники Агенції регіонального розвитку Хмельницької області пройдуть стажування із вивчення досвіду роботи бізнес-інкубаторів Польщі.

 Захід, організований Польською Агенцією з Розвитку Підприємництва,  адресований до експертів агенцій регіонального та місцевого розвитку, а також адміністративних установ, які співпрацюють в рамках проекту «Підвищення конкурентоспроможності українських регіонів та розвиток польсько-українського економічного співробітництва».

«Метою стажування є ознайомлення з питаннями, пов’язаними зі створенням, розвитком та управлінням установами, що підтримують розвиток стартапів. В рамках стажування представники Агенції матимуть можливість зустрітися з провідними польскими експертами у сфері інкубаторів та акселераторів. Крім того, для учасників стажування будуть організовані зустрічі з представниками, які безпосередньо брали участь у стартап-програмах, що допоможе краще зрозуміти потреби потенційних клієнтів такого типу установ, – розповів директор Агенції регіонального розвитку Хмельницької області Роман Примуш. Приємним бонусом є те, що польська сторона зобов’язується покрити витрати учасників на проживання та проїзд (рейс Львів-Варшава-Львів) під час стажування».

Довідково. Стартап (інкубатор, акселератор) – це організація, яка займається підтримкою молодого бізнесу на усіх етапах його розвитку: від розробки ідеї до її комерціалізації (отримання прибутку).

Головна відмінність інкубаторів та акселераторів полягає в тому, що в інкубаторі є ідея, але немає бізнес-моделі та стратегії переходу від інноваційної ідеї до реальності, а акселератори сприяють зростанню вже існуючих компаній із сформованою бізнес-моделлю.

Інкубатори не мають чітких часових рамок, орієнтовані на довготривалість і нерідко супроводжують стартапи більш ніж півтора року. Акселератори працюють протягом чітко встановленого терміну, зазвичай – 3-4 місяці.

І інкубатор, і акселератор пропонують формат співпраці і наставництва від досвідчених підприємців і бізнес-експертів. Це дозволяє стартапам спільно використовувати простір, мати доступ до ресурсів і зворотного зв’язку.

Інкубатори не пропонують капітал стартапам і часто фінансуються університетами або організаціями економічного розвитку. Вони, як правило, стягують фіксовану плату за свої послуги. Акселератори вкладають певну суму капіталу в стартапи в обмін на визначену частку капіталу, тому зацікавлені в успіху стартапу.

попередня статтяПостійні депутатські комісії завершили опрацювання проектів рішень чергової сесії
наступна статтяРозпочався набір учасниць на семінар “Жінки в політиці”