У Хмельницькому відбувся VІ науково-практичний семінар


Сучасна освіта перебуває на стадії переходу від тенденції накопичення знань до набуття учнями необхідних для якісної життєдіяльності компетентностей. Це передбачає створення нових освітніх стандартів, оновлення та перегляд навчальних програм, змісту навчально-дидактичних матеріалів, підручників, форм і методів навчання. Нова українська школа запропонувала упровадити компетентнісний підхід до формування змісту та організації освітнього процесу. Це вимагає певного підвищення професійної майстерності і учителів-практиків, і майбутніх фахівців.

Сьогодні заступник керівника виконавчого апарату обласної ради Тетяна Зеленко взяла участь у VІ науково-практичному семінарі “Компетентнісний вимір шкільної освіти в умовах Нової української школи”, який відбувся на базі комунального закладу облради Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.

До заходу долучилося керівництво та викладачі навчального закладу, представники обласної військової адміністрації, педагогічні працівники закладів освіти територіальних громад та студенти різних факультетів. Загалом захід зібрав понад 200 учасників.

Науково-практичний семінар покликаний  знайти шляхи вирішення і розв’язання проблем та яких компетентностей потрібно навчати сучасних учнів, які підходи, засоби, форми роботи, методи, прийоми, технології є найбільш оптимальними,  і якими мають бути результати навчання.

Перед початком семінару, учасники заходу мали можливість ознайомитися із виставкою викладача кафедри образотворчого, декоративно-прикладного мистецтва та технологій Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії Михайла Сорокіна «У полум’ї війни».

Роль школи сьогодні – підготувати учня до життя, навчити його критично мислити, аналізувати та опрацьовувати інформацію. Цілеспрямоване набуття молоддю знань, умінь і навичок, їх трансформація в компетентності сприяє особистісному культурному розвитку, здатності швидко реагувати на запити часу та стати конкурентними й цінними на ринку праці, – зазначила під час вітальної промови Тетяна Зеленко. – Для педагога, в свою чергу, вкрай важливо реалізувати таке навчання на практиці. Саме для цього й організовуються подібні семінари”.

На завершення свого виступу Тетяна Іванівна побажала учасникам семінару плідної співпраці, цікавих майстер-класів, високих результатів, які сприятимуть формуванню в майбутніх учителів необхідних фахових компетентностей.

Ректор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, професор, доктор педагогічних наук Інна Шоробура розповіла учасникам заходу про важливість інноваційних підходів в навчальному процесі, які забезпечують розвиток креативності та підготовленість студентів до викликів сучасного світу: У контекстній формулі нової української школи одне з визначальних місць відводиться вчителям нової формації, які мають мотивацію, націлені на успіх. Такі вчителі виконують в освітньому процесі ролі наставника, фасилітатора, консультанта, менеджера, перебувають в авангарді суспільних та освітніх перетворень”.

Користуючись можливістю Інна Михайлівна поділилася з присутніми актуальною інформацією щодо створення у академії кабінету НУШ, у якому студенти проводять заняття безпосередньо з методик. Кабінет відповідає вимогам до  шкільних меблів для Нової  української  школи, створено осередки, центри творчості, відкриттів, читацький, ігровий центри, центри новин. Це дає можливість студентам бути наближеними до реальних умов майбутньої професійної діяльності, окрім того вчитися використовувати усі можливості класу. У цій аудиторії також студенти проводять пробні уроки, готуються до практик. Робота кабінету НУШ, а також наша тісна взаємодія із стейкхолдерами покликані вирішувати завдання сучасної освіти.

В рамках проведення семінару усі учасники обговорили професійні ролі й завдання сучасного вчителя в контексті й концепції НУШ, інструменти оцінювання на уроках, особливості фізичного виховання школярів в умовах реалізації концепції «Нова українська школа», розвиток ключових компетентностей НУШ засобами ігрової діяльності в здобувачів загальної середньої освіти, тощо.

попередня статтяБезпека маленьких пацієнтів – у пріоритеті
наступна статтяЯк пояснити дітям про інклюзію та створити комфортне середовище для кожної і кожного?