Уряд затвердив ініційоване Мінсоцполітики та Фондом соціального страхування України спрощення розслідувань смерті медиків від COVID-19

226

«Рішенням Кабінету Міністрів України врегульовано процедуру розслідування випадків смерті медичних працівників внаслідок інфікування коронавірусом SARS-CoV-2. Відповідні зміни до постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 № 337 Уряд прийняв на своєму засіданні на початку січня 2021 року», – зазначає керівник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області Сергій Кіндзерський. – «Зміни було напрацьовано з метою прискорення проведення розслідувань, а отже пришвидшення отримання потерпілими та членами їх родин страхових виплат від Фонду соціального страхування України, під час робочих нарад за участі Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Державної служби з питань праці і Міністерства охорони здоров’я України».

За оперативною інформацією станом на сьогодні до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Хмельницькій області надійшло 1493 повідомлень про клінічно підтверджені випадки гострого професійного захворювання (отруєння) внаслідок зараження коронавірусною інфекцією COVID – 19 (у т.ч. 13 зі смертельним наслідком).

Створено 1481 комісію з розслідування зазначених випадків за участю страхових експертів з охорони праці управління виконавчої дирекції Фонду в Хмельницькій області.

У 655 випадках завершено розслідування, за результатами яких затверджено 261 акт за формою Н-1/П (пов’язаних з виробництвом) та 394 акти за формою Н-1/НП (не пов’язаних з виробництвом).

Вищезазначеним документом спрощено процедуру проведення розслідувань гострого професійного захворювання на COVID-19, що призвело до смертельного наслідку, а також внесено зміни до складу комісії з розслідування. Так, Фонд соціального страхування України здійснюватиме фінансування зазначених страхових виплат і допомог на підставі акту розслідування комісії, що складається з представників закладу охорони здоров’я.

Комісія утворюється наказом керівника закладу охорони здоров’я не пізніше наступного робочого дня з дня надсилання повідомлення про настання нещасного випадку.

У разі незгоди членів сім’ї медичного працівника із висновком розслідування, повторне розслідування проводиться комісією з представників закладу охорони здоров’я в іншому складі.

Нагадаємо, раніше у випадку смерті медичного працівника комісія створювалась територіальним органом Державної служби з питань праці, до її складу крім представників закладу охорони здоров’я також входили представники Державної служби з питань праці і Фонду соціального страхування України.

Наведені положення застосовуються у разі смерті медичних працівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну, екстрену, а також в стаціонарних умовах вторинну (спеціалізовану) і третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, що настала під час дії карантину, встановленого КМУ, та протягом трьох місяців з дати його відміни.