З 1 січня всі страхові виплати здійснює Пенсійний фонд: що це означає для громадян

1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.

Попри війну, держава продовжує виконувати свої соціальні зобов’язання перед українцями, у тому числі, – із забезпечення державного соціального страхування. Зокрема, Уряд швидко та ефективно реалізував вимоги ухваленого у вересні Закону  №2620

Щодо запровадження нової організаційної моделі соціального страхування в Україні. Згідно із Законом, з 1 січня виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України, а Пенсійний фонд України.

Звертаємо увагу, що попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розмір цих виплат для громадян зберігається (детальніше – в інфографіці), а розмір деяких – навіть збільшується.

Єдине що змінюється – орган, що буде забезпечувати такі виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:

– допомогу по тимчасовій втраті працездатності;

– допомогу  по вагітності і пологах;

– допомогу на поховання застрахованим особам в т. ч. потерпілим на виробництві;

– одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей.

Реабілітація постраждалих на виробництві також фінансуватиметься і надалі.

Держава зберігає всі виплати і забезпечення допоміжними засобами реабілітації для людей з інвалідністю, а видатки за цим напрямом у 2023 році збільшено вдвічі порівняно з 2022 роком – до 3,3 млрд грн.

Змінюється лише джерело фінансування цих видатків. Фінансування реабілітації постраждалих відбуватиметься за рахунок Національної служби здоров’я України (НСЗУ), забезпечення допоміжними засобами реабілітації – за рахунок державного  Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗІ).

На сьогодні Пенсійний фонд володіє Державним реєстром застрахованих осіб, Електронним реєстром листків непрацездатності, тобто інформація, необхідна для нарахування лікарняних вже наявна у страховика. Це дозволить зробити процес нарахування більш зручним як для роботодавців, так і для заявників, оскільки послуга буде надаватися безпосередньо через особистий електронний кабінет страхувальника на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України

Якщо раптом у вас виникли проблеми  зі страховими виплатами, за консультацією рекомендуємо звертатись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu) або до Контакт-центру Пенсійного фонду України за телефоном: 0800 503 753.

Нагадаємо, що з 1 січня 2023 р. набув чинності Законпро приєднання  Фонду соціального страхування (ФССУ) до Пенсійного фонду України, згідно з яким  Пенсійний фонд України(ПФУ) та його територіальні органи є правонаступниками ФССУ і виконують функції зі соціального страхування.

Протягом листопада-грудня 2022 р. Уряд прийняв всі необхідні нормативні акти, аби забезпечити повну та ефективну передачу функцій соціального страхування.

Як установа, що має найбільш розгалужену мережу територіальних органів та є держателем і адміністратором електронного реєстру листків непрацездатності (складової частини реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування), Пенсійний фонд України відтепер здійснює:

· призначення страхових виплат та надання соціальних послуг; відповідно до Закону;

· профілактику нещасних випадків;

· проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;

·контроль за використанням страхувальниками страхових коштів.

Джерело: Урядовий Портал 

попередня статтяУряд прийняв постанову, спрямовану на підтримку осіб, які потребують реабілітації
наступна статтяМінфін: За час дії воєнного стану в межах Державної програми «Доступні кредити 5-7-9%» видано 18 030 пільгових кредитів на 76,15 млрд грн