100 днів Віолети Лабазюк на чолі депутатського корпусу Хмельницької обласної ради

1671

24 березня голова обласної ради Віолета Лабазюк провела прес-конференцію для провідних засобів масової інформації області та кореспондентів центральних ЗМІ.

Відповідно до чинного законодавства немає обов’язкової вимоги звітувати голові обласної ради  про свою роботу на посаді за перших три місяці. Однак за цей короткий період Віолета Лабазюк вирішила розповісти про зроблену роботу оновленим депутатським корпусом.

Пропонуємо вашій увазі інформаційний матеріал із ключовими тезами доповіді.  

Характеризуючи проведену роботу Віолета Лабазюк відзначила, що сьогодні обласна рада працює на забезпечення розвитку регіону за пріоритетними напрямками, визначеними Стратегією регіонального розвитку Хмельницької області на період до 2027 року.

 «Ми прагнемо організувати її так, щоб рада якомога повніше та ефективніше виконувала свої обов’язки, передбачені чинним законодавством, і головне – компетентно приймала відповідні рішення», – сказала голова ради.

Протягом перших 100 днів після обрання обласна рада здійснювала свої повноваження відповідно до чинного законодавства та плану роботи ради, складеного з урахуванням пропозицій депутатів ради, постійних комісій, депутатських фракцій, подань обласної державної адміністрації, звернень громадян, підприємств, установ і організацій усіх форм власності, вимог часу.

Діяльність депутатського корпусу обласної ради VIIІ скликання

Розпочинаючи діалог з представниками місцевих ЗМІ, Віолета Олександрівна, зазначила, що діяльність депутатського корпусу Хмельницької обласної ради стартувала на першій сесії, 7 грудня 2020 року, в День місцевого самоврядування. Відповідно до вимог нового закону про місцеві вибори, які проходили за пропорційною системою з відкритими списками, та на підставі оголошення результатів голосування виборчими комісіями до Хмельницької обласної ради восьмого скликання обрано 64 депутати. Депутатський мандат отримали кандидати від політичних партій: «За майбутнє», «Команда Симчишина», «Слуга народу», «За конкретні справи», «Європейська солідарність», «Батьківщина» та Радикальна партія Олега Ляшка. На основі представників цих партій сформовано 7 відповідних однойменних депутатських фракцій.

Гендерний склад обласної ради такий: 43 чоловіки та 21 жінка. Серед депутатського корпусу попереднього скликання, який налічував 84 депутати, жінок було усього 14.

Цікавим є також факт, що 33 особи з попередніх скликань знову обрано депутатами, а це практично половина депутатського корпусу ради восьмого скликання. Отже переплетіння досвіду та нових сил вселяє надію на ефективну діяльність Хмельницької обласної ради восьмого скликання.

Протягом звітного періоду було скликано 3 сесії Хмельницької обласної ради восьмого скликання, проведено 4 пленарні засідання, на яких розглянуто близько трьох десятків питань. За результатами сесій ухвалено 28 рішень; лише одне з питань не знайшло достатньої підтримки серед депутатського корпусу.

Більшість рішень – традиційні для початкового етапу діяльності скликання і спрямовані на організацію роботи ради протягом усього періоду її повноважень, зокрема затверджено Регламент Хмельницької обласної ради восьмого скликання, склад лічильної комісії та секретаріату, утворено постійні комісії ради і президію та затверджено положення про них тощо.

Серед решти питань – бюджет та інші найнагальніші питання, що торкалися в основному тематики охорони здоров’я і соціального захисту, адже не забуваймо, що доводилося і доводиться працювати з дотриманням карантинних обмежень у зв’язку з COVID – 19.

Так, розглянуто проекти та затверджено програму централізованого забезпечення медичних закладів медичним обладнанням, медикаментами та виробами медичного призначення на 2021 – 2023 роки; обласну програму розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я Хмельницької обласної ради на 2021 рік; обласну комплексну програму соціального захисту населення на 2021 – 2025 роки. Також внесено зміни до програми централізованого забезпечення медичних закладів дороговартісним медичним обладнанням, медикаментами та виробами медичного призначення на 2016 – 2020 роки; обласної цільової соціальної програми «Молодь Хмельниччини» на 2016 – 2020 роки тощо.

Крім того, опрацьовано низку питань, з вирішенням яких не може справитися місцева влада самотужки, оскільки вони мають вирішуватися на державному рівні. Додатково сформовано пропозиції та надіслано відповідним адресатам: звернення депутатів Хмельницької обласної ради до Кабінету Міністрів України щодо необхідності забезпечення функціонування структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій; звернення депутатів Хмельницької обласної ради до Кабінету Міністрів України щодо вжиття невідкладних заходів для відновлення економіки країни від наслідків карантинних обмежень; звернення депутатів Хмельницької обласної ради до Президента України, Кабінету Міністрів України і Верховної Ради України щодо різкого зростання вартості газу, послуги з його транспортування та відміни пільгових тарифів на електроенергію; звернення депутатів Хмельницької обласної ради до Президента України, Кабінету Міністрів України і Верховної Ради України щодо врегулювання питання послаблення карантину.

Основні регіональні цільові програми

Завдяки спільним зусиллям виконавчих органів влади та депутатського корпусу обласної ради в області діяло 65 обласних  цільових програм, на фінансування яких у 2020 році було виділено 283 млн.гривень та 865,0 млн. гривень субвенції з державного бюджету для фінансування Програми розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення Хмельницької області на 2020-2022 роки.

Не зважаючи на складну економічну ситуацію в області та зменшення надходжень до обласного бюджету, у зв’язку із пандемією спричиненою COVID-19, на другій сесії обласної ради восьмого скликання нам вдалося прийняти не тільки рішення про обласний бюджет Хмельницької області на 2021 рік, але і низку надзвичайно важливих для життя людей програм.

Адже забезпечення надання високоякісної і доступної кваліфікованої медичної допомоги, продовження технічного переоснащення закладів охорони здоров’я з метою створення сучасної матеріально-технічної бази для впровадження нових ефективних методів профілактики захворювань, діагностики та подальшого лікування хворих, залишається одним із головних напрямів роботи депутатського корпусу.

Саме тому 24 грудня 2020 року рішенням ради були затвердженні:

– Обласна програма розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я Хмельницької обласної ради на 2021 рік та

– Обласна програма централізованого забезпечення медичних закладів медичним обладнанням, медикаментами та виробами медичного призначення на 2021-2023 роки.

Для виконання заходів цих програм у 2021 році в обласному бюджеті передбачено 24,2 та 20,0 млн.грн відповідно.

Ще одним пріоритетним напрямком роботи, який потребує особливої уваги керівництва області, є соціальний захист населення. З метою вирішення соціальних проблем на регіональному рівні депутатами восьмого скликання затверджена Обласна комплексна програма соціального захисту населення на 2021-2025 роки, на яку передбачено понад 6,5 млн.гривень коштів обласного бюджету.

Для забезпечення умов рівної доступності для населення області сучасної повноцінної, якісної освіти, забезпечення належних умов для навчання та комфортного перебування дітей у закладах планується профінасувати 23 млн. гривень в рамках Цільової комплексної програма розвитку освіти Хмельницької області на 2021 – 2025 роки.

Діти-наше майбутнє, наш найцінніший скарб, тому наша основна мета забезпечити не тільки комфортні  умови для їх навчання, але й створити умови для відпочинку та оздоровлення. Саме тому в обласному бюджеті на 2021 рік передбачено майже 6,6 млн гривень для виконання заходів програми оздоровлення та відпочинку дітей на період до 2022 року.

Сучасна молодь є рушійною силою на шляху до розвитку суспільства. Тому для підтримки молоді в процесах розбудови демократичної держави  на заходи обласної цільової соціальної програми «Молодь Хмельниччини», сплановано 5,9 млн.гривень.

Формування здорового способу життя є також основними завданнями цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2018-2021 роки та обласної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2018-2021 роки. Загалом на їх заходи виділено 2,4 млн.гривень.

На збереження і розвиток культурного надбання, як ресурсу теперішніх і майбутніх поколінь,  підвищення ролі закладів культури у піднятті престижу української держави, поширенню української національної ідеї спрямовані заходи програми розвитку культури і духовності  на період до 2023 року на виконання яких, в обласному бюджеті передбачено 7,9 млн.гривень.

На жаль, нинішній стан українських автомобільних доріг став загальнонаціональною проблемою. Утім, слід наголосити, що останніми роками суттєво збільшились витрати на ремонт і будівництво автомобільних шляхів місцевого та державного значення. Логічно, що і наша область не стоїть осторонь цієї проблеми. В межах програми розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення в Хмельницькій області передбачено майже 700,0 млн.грн коштів  державного бюджету.

Регіональна політика – це передусім політика розвитку, яка базується на стратегічних підходах.  Саме ефективність розвитку нашого регіону значною мірою залежить від того, як саме побудований процес стратегічного планування. З метою інтегрування державної політики в регіональну депутатами було затверджено Стратегію регіонального розвитку Хмельницької області на 2021 – 2027 роки та План заходів з реалізації Стратегії регіонального розвитку Хмельницької області на 2021 – 2023 роки.

Забезпечення гармонійного розвитку регіону безпосередньо пов’язане із визначенням основних соціально-економічних проблем, які стосуються усіх галузей економіки, та формуванні комплексного підходу до їх вирішення. Саме тому, не менш важливим плановим документом в області є Програма соціально-економічного розвитку Хмельницької області на 2021 рік, проект якої виноситься на чергову сесію обласної ради. Саме ця програма визначає пріоритети діяльності на рік органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади в області, зокрема впровадження системних економічних реформ, спрямованих на розв’язання гострих соціальних питань та підвищення добробуту населення.

Крім того на чергову сесію на розгляд депутатів планується винести питання про внесення змін до обласного бюджету на 2021 рік та низку надзвичайно важливих програм, а саме:

  • Про програму «Питна вода Хмельниччини» на 2021-2022 роки;
  • Про обласну цільову соціальну програму «Молодь Хмельниччини» на  2021 – 2025 роки;
  • Про обласну комплексну програму соціальної підтримки учасників антитерористичної операції, операції Об’єднаних сил, членів їх сімей, сімей загиблих учасників АТО, операції Об’єднаних сил, постраждалих учасників Революції Гідності, учасників-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та вшанування пам’яті загиблих на 2021 – 2022 роки;
  • Про програму розвитку малого і середнього підприємництва Хмельницької області на 2021 – 2023 роки.
  • Разом з тим, в обласній раді на розгляді знаходиться ще близько 30 питань, які стосуються нових цільових програм, інформацій про виконання та хід виконання програм, внесення змін до них тощо. Всі вони будуть розглянуті на наступних сесіях обласної ради.

Співпраця з територіальними громадами

Впродовж січня-лютого 2021 року голова обласної ради провела низку робочих зустрічей з головами об’єднаних територіальних громад, що входять до складу Хмельницького, Шепетівського та Кам’янець-Подільського районів, відповідно до нового адміністративно-територіального устрою області. Особливо гострим питанням для голів новоутворених районних рад  у зв’язку із змінами адміністративно-територіального устрою України, є питання реорганізації  та передачі майна. Реорганізація районних рад відбувається з урахуванням положень Закону України від  № 1009-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій». Зокрема, визначено, що районна рада новоутвореного району є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад ліквідованих районів.

Варто звернути увагу, що залишки коштів, які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів, перераховуються до районного бюджету новоутвореного району та бюджетів територіальних громад з урахуванням цільового призначення таких коштів, особливостей розподілу нерухомого майна.

Разом з тим, якість розвитку кожної громади залежить від правильного визначення короткострокових та довгострокових цілей і напрямків, першочерговості та важливості основних питань соціально-економічного розвитку громади, а також шляхів їх вирішення. Отже, для кожної громади важливим є саме правильне стратегічне планування. Відповідно, громадами напрацьовуються Стратегії регіонального розвитку. Наразі, 7 об’єднаних територіальних громад мають затверджені Стратегії розвитку, зокрема: Берездівська, Красилівська, Летичівська, Новоушицька, Полонська, Понінківська та Хмельницька,

 Під час робочих поїздок голова ради мала змогу ознайомитись з діяльністю закладів освіти, охорони здоров’я та соціального захисту населення кожної громади, відвідати основні бюджетоутворюючі підприємства, а також обговорити плани та перспективи розвитку.

В свій актив голова обласної ради пані Віолета віднесла також і оперативну реакцію на проблему страхування медичних працівників, які щодня  мають справу з коронавірусом. Хоча на рівні Кабінету Міністрів України та Офісу Президента про це говорять з минулої весни. А ухвалений Верховною Радою України Закон про страхові виплати медичним працівникам, які захворіли на COVID-19 або померли від ускладнень хвороби фактично не захищає лікарів. Згідно статистичних даних, в  нашій області на корона вірус уже перехворіли близько 4 тисяч медиків.

«У грудні минулого року під час засідання другої позачергової сесії, ми ініціювали страхування медиків. Тоді були написані відповідні звернення до громад та представників бізнесу, з проханням долучитись до підтримки лікарів, та забезпечити їм належне медичне страхування. Після новорічних свят ми розпочали перший етап страхування медичних працівників. Як результат  – майже дві тисячі медиків зі всієї області отримали безкоштовно медичні страхові поліси. Підтримав нашу  ініціативу  благодійний фонд «Ми поруч», придбавши для медиків страхові сертифікати на понад 700 тис гривень».

Завершився перший етап страхування у лютому місяці.  Завдяки благодійникам  застраховані працівники центральних районних лікарень, які працюють безпосередньо у ковідних відділеннях. А також  сюди ж включили і мобільні медичні бригади Центрів ПМСД, які виїжджають на обстеження хворих та здійснюють забір проб ПЛР та ІФА.

На  початку лютого  голова ради ініціювала  проведення семінарів на тему «Інструменти залучення ресурсів для розвитку громади». Так, спільно з представниками Агенції регіонального розвитку відбулись два таких семінари: у Волочиській та Красилівській ОТГ.

«Враховуючи складну економічну ситуацію у державі, громадам потрібно вчитись самим заробляти кошти та залучати інвестиції.  Ми, до речі, плануємо розширити агенцію і збільшити штат. Плануємо виділити додаткові кошти на розширення самої агенції регіонального розвитку, включити додаткові штатні одиниці в проєктний відділ. Завдяки цьому участь у залучені грантових коштів стане для громад більш доступнішою».

Окрім того,  для залучення інвестицій Віолета Олександрівна анонсувала проведення Днів Європи в форматі економічного форуму з дискусійними панелями.

Ініційовано ряд перевірок комунальних закладів

Як і обіцяла громаді області голова ради Віолета Лабазюк, з грудня 2020 року розпочалися перевірки комунальних підприємств Хмельницької обласної ради, проінспектовано, з виїздами на місця, більше 60 (зі 104) підприємств і такі перевірки продовжуються.

Так, в кінці грудня 2020 року перед Держаудитслужбою України ініційоване питання про проведення комплексної перевірки Хмельницької обласної ради, в тому числі її комунальних закладів та підприємств, що попередньо запланована на III квартал 2021 року.

На рівні області та власними зусиллями ініційовано та проводяться перевірки по всіх госпрозрахункових підприємствах. За результатами перевірок по таких підприємствах як ХОП «Облпаливо», КП «Комунальники», «Спеціалізоване ремонтно-будівельне підприємство «Хмельницькліфт», Учбовий центр житлово-комунального господарства, комунальне підприємство архітектурне-будівельного проектування значних порушень не виявлено, але існують певні проблемні питання щодо організації роботи, ведення бухгалтерського обліку та відповідно отримання прибутків. Керівників вказаних підприємств попереджено про недопущення порушень та  активізацію роботи в подальшому. Також аудитзвіти та матеріали перевірок будуть розглянуті на комісіях з підведення підсумків фінансово-господарської діяльності за 2020 рік.

Окрім цього, під час проведення заходів та перевірок встановлені грубі порушення з боку керівників комунальних підприємств, в тому числі які містять ознаки кримінальних правопорушень.

Так, по фірмі «Кіновідеопрокат» встановлено ненадходження до обласного бюджету більше 1 млн. грн. орендної плати за користування комунальним майном. Також встановлено, що керівництво закладу не тільки створювало борги, але і не контролювало переоблаштування орендарями частини фасаду об’єкту культурної спадщини – Пожежне Депо – кінотеатр «Планета» за адресою: м. Хмельницький вул. Подільська, 39.

Директор вказаного закладу Олесь А.В. звільнений із займаної посади.

– по ХОФ «Фармація» встановлені непоодинокі факти використання складських приміщень суб’єктами підприємницької діяльності без договорів оренди, по прострочених договорах, по договорах оренди, які укладені без погодження з Хмельницькою обласною радою, в той же час не вживались заходи щодо стягнення плати за фактичне використання майном, не відшкодовувались комунальні платежі. Сума несплати зазначених платежів до обласного бюджету за 2018 рік становить 44011, 52 грн., за 2019 рік – 37085,41 грн., за 2020 рік – 99054,01 грн., загальна сума не перерахувань з орендної плати складає 180150, 94 грн.

В кінці лютого 2021 року матеріали перевірки були спрямовані в прокуратуру  Хмельницької області і по результатах розгляду на початку березня зареєстроване кримінальне провадження за ст. 192 Кримінального Кодексу України (заподіяння майнової шкоди шляхом обману або зловживання довірою).

 Т.в.о директора Купко Ю.А. звільнений із займаної посади і подальша доля юридичної особи буде вирішена за рішенням депутатського корпусу згідно визначеного порядку.

-по комунальному автотранспортному підприємству виявлені порушення вимог по оренді в частині заниження орендованих площ для здійснення підприємницької діяльності з ремонту автотранспортних засобів та «завуальована» оренда приміщень під договори поклажі, внаслідок чого комунальне підприємство не доотримало плати за оренду приміщень близько 50 тис. грн., а загальний фонд обласного бюджету близько 25 тис. грн. Також виявлені інші порушення ведення фінансово-господарської діяльності.

В кінці лютого 2021 року матеріали перевірки направлені до органів прокуратури і по результатах розгляду зареєстроване кримінальне провадження за ст. 191 КК України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).

На даний час нами на чергову сесії виноситься питання про реорганізацію вказаного комунального підприємства шляхом приєднання до іншого комунального закладу. Даними перевірочними та реорганізаційними діями унеможливлено вчинення порушень у подальшому.

-по Хмельницькому обласному науково-методичному центру культури і мистецтва (головним розпорядником та контролером бюджетних коштів є Департамент інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій обласної державної адміністрації), обласною радою перевірено майно у вказаному центрі та встановлено нестачу товарно-матеріальних цінностей- акустичних систем, підсилювачів, ледекрану, інших на загальну суму близько 900 тис. грн. Матеріали по даному факту направлені до ГУ НП в Хмельницькій області і в лютому 2021р. зареєстроване кримінальне провадження за ст. 191 КК України.

Окрім цього, встановлено, що керівник вказаного закладу прийняв на роботу близьких родичів і не повідомив про можливий конфлікт інтересів згідно вимог Закону України «Про запобігання корупції». Матеріали також направлені для прийняття рішення до органів прокуратури.

Нещодавно аудиторами Хмельницької обласної ради завершена перевірка закладу охорони здоров’я – КНП «Хмельницький шкірвенерологічний диспансер». По результатах перевірки встановлені численні порушення у веденні бухгалтерського обліку, а саме невірне нараховувалась заробітна плата директору підприємства та 11 працівникам медичного персоналу, перераховувались зайві кошти на карткові рахунки працівникам під виглядом заробітної плати не підтверджені документально (можливо у такий спосіб відбувалось привласнення коштів), неправомірно використовувались кошти, що мали б бути спрямовані на запобігання та боротьбу захворювання КОВІД-19., інші грубі порушення бухгалтерського обліку. В ході перевірки добровільно були відшкодовані кошти в сумі 357 тис. грн., всього по акту перевірки задокументовано порушень на загальну суму 394 тис. грн. Матеріали перевірки в найкоротшій термін будуть спрямовані до органів прокуратури для прийняття рішення згідно чинного законодавства.

Робота в даному напрямку проводиться і невиключено, що і окремі посадові особи Хмельницької обласної ради сприяли у вчиненні вищевказаних порушень, але це предмет для розслідування правоохоронних органів.

Питання підтримки агропромислової галузі

Також не оминула увагою пані Віолета і проведення ряду заходів із  з питань підтримки агропромислової галузі Хмельниччини, в якому взяли участь представники особистих селянських та фермерських господарств, профільних асоціацій, сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів та сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та господарювання.

Одним із механізмів підтримки діяльності сільськогосподарських підприємств на сьогодні є Програма розвитку агропромислового комплексу Хмельницької області на 2017-2021 роки. Впродовж дії програми її фінансовою допомогою на суму 14,6 млн. грн скористалися кооперативи та більш ніж 2,5 тисячі  фермерів-одноосібників, які мають в обробітку до 20 га землі. Зокрема, для господарників було надано компенсацію на закупівлю сільськогосподарської техніки українського виробника, закуплено й частково повернуто компенсацію з обласного бюджету на доїльні  апарати на утримання великої рогатої худоби.

Хмельниччина входить в ТОП-5 лідируючих областей з досить потужним аграрним сектором. 70% врожайності сільськогосподарської продукції на сьогодні складають результати роботи агрохолдингів, і лише 30 відсотків – припадає на частку окремих фермерських господарств, і, в тому числі фермерів-одноосібників».

В підсумку для забезпечення подальшого діалогу між обласною радою та фермерською спільнотою нами напрацьовано пропозицію про внесення змін до обласного бюджету на 2021 рік, де на підтримку аграріїв та власників особистих селянських господарств закладено фінансування в розмірі  5 млн грн.

Питання фінансової підтримки бізнесу

Як було відзначено, сьогодні на Хмельниччині в малому та середньому бізнесі здійснюють господарську діяльність більше 15 тисяч малих та середніх підприємств. Крім цього, в області нараховується 55 тисяч 436 працюючих суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб.

З метою привернення уваги до підприємницької ініціативи, сприяння подальшому розвитку малого та середнього бізнесу, реалізації нових проектів на теренах області, 16 лютого у приміщені Хмельницької торгово-промислової палати відбулося засідання круглого столу «Реалізація на регіональному рівні державної політики з питань фінансової підтримки підприємництва».  Учасники круглого столу мали можливість обмінятися думками щодо подальшого розвитку підприємництва в нашій області.

Підприємці відіграють важливу роль у соціально-економічному житті області. Разом з тим, кожен з підприємців на своєму шляху зустрічає чимало труднощів, серед яких недосконале законодавство, недобросовісна конкуренція, адміністративні та інші бар’єри, які доводиться долати. На даний час в контексті децентралізації, передбачається, що об’єднані територіальні громади, отримавши фінансові, майнові та земельні ресурси і повноваження, будуть спроможні вирішувати місцеві питання власними силами. Майбутня самодостатність громад залежить, у першу чергу, від позитивної економічної динаміки, їхнього розвитку: збільшення обсягів виробництва товарів та послуг, активізації місцевого підприємництва, реалізації інвестиційних та інноваційних проектів.

Мале та середнє підприємництво має цілу низку специфічних економічних властивостей, які у своїй сукупності формують економічний потенціал сектору малого та середнього підприємництва. Сьогодні його суб’єкти продукують нові робочі місця, забезпечують податкові надходження до місцевих бюджетів, підтримують економіку нашої області та України загалом. Тому обласна рада зацікавлена у створенні сприятливих умов для подальшого розвитку підприємництва, забезпечення зайнятості населення, підвищення конкурентоспроможності продукції малих і середніх підприємств. Надзвичайно важливим залишається питання доступу до дешевих кредитних ресурсів»

Під час засідання було проаналізовано механізми Програми розвитку малого і середнього підприємництва Хмельницької області, яка діяла у попередніх роках щодо надання фінансово-кредитної підтримки суб’єктам підприємництва за рахунок коштів обласного бюеджту. Так, завдяки цьому механізму через Регіональний фонд підтримки підприємництва у 2019 році фінансову допомогу отримали на суму 3030 тис. гривень, а у 2020 р. – 2370 тис. грн.

У наступних роках передбачена фінансова підтримка суб’єктів малого та середнього бізнесу через Регіональний фонд підтримки підприємництва в області (спеціальний фонд) у наступних розмірах: у 2021 р. – 2650 тис. грн, у 2022 р. – 3000 тис. грн, у 2023 р. – 3000 тис. грн.

Також, передбачається новація: часткове відшкодування участі суб’єктів МСП у виставково-ярмаркових заходах у 2021 – 2023 рр. по 300 тис. грн щорічно.

Вищезгадані положення будуть враховані обласною радою при розгляді проєкту нової Програми розвитку малого і середнього підприємництва Хмельницької області на 2021-2023 роки.

Соціальний проєкт «Стоп булінг»

Голова обласної ради не оминула увагою і тему протидії булінгу: «Мільйони  дітей та підлітків страждають від приниження  як з боку сторонніх так і зі сторони близьких людей. Досить популярними у соцмережах, на жаль, є переслідування дітей різної вікової категорії та різного соціального статусу. Мають місце й різні цькування серед підростаючого покоління у навчальних закладах області. Відтак,  ми ініціювали обласний соціальний проєкт  «#Школа без булінгу»».

Перший етап стартував 23 лютого.  Розпочався він з круглого столу, який ми провели у Хмельницькій торгово – промисловій палаті,  куди ми запросили директорів хмельницьких середніх навчальних закладів, представників поліції, служби у справах дітей та психологів, аби обговорити питання щодо формування безпечного середовища в закладах освіти та толерантних стосунків у суспільстві. Адже ми не повинні стояти осторонь цієї теми. Важливим та дієвим кроком в цьому є правове виховання , основними цілями якої є навчити дітей правових знань, формувати громадську культуру, засновану на повазі до прав і свобод людини, необхідності суворо дотримуватися вимог закону. Маємо спільно з батьками та педагогами брати активну участь як у навчальному, так і у виховному процесах, виховувати повагу дітей один до одного, до своїх рідних та вчителів.

До слова, на території нашої області  за 2019 – 2020 роки  були зафіксовані  14 випадків  булінгу.   Правохоронці склали майже пів десятка адмінматеріалів.  Частина винних, вже понесла відповідальність

Відтак за підсумками проведених заходів голова ради направила відповідне звернення виконавцю  розроблення проєкту програми «Молодь Хмельниччини на 2021 – 2025 роки»  – Хмельницькій ОДА  яким запропонувала доповнити заходи  даної програми. А саме:

  • Проведення заходів, спрямованих на впровадження системного підходу в протидії боулінгу серед молоді, що сприяє безпечному освітньому середовищу;
  • Розробку занять з протидії булінгу для учасників освітнього процесу закладів освіти з врахуванням управлінського ( аналіз, інформування, визначення обов’язків) та просвітницького аспектів ( анонімне анкетування, проведення фокус групи, тренінги, акції);
  • Організація та проведення культурно – масових, спортивних заходів, передбачених пробаційними програмами;
  • Реалізація соціального проекту з протидії насильства « Школа без булінгу»

Таким чином, Хмельниччина буде однією з пілотних областей, яка рекомендуватиме звертати увагу на проблеми булінгу серед підростаючого покоління та протидіятиме насильству.

Другий етап реалізації обласного соціального проекту з протидії насильства «#школа без булінгу» відбудеться у пізніше цьогоріч в районах області на відкритих майданчиках, де відбуватиметься безпосереднє спілкування з дітьми, які потерпають від булінгу, при умові, що не буде карантинних обмежень.

Фестиваль професій серед учнів профтехосвіти області

Також голова ради Віолета Олександрівна відмітила, що під час круглих столів з бізнесом та представниками АПК, серед  ключових питань,  які розглядались,   –  брак кваліфікованих кадрів.  Згідно статистичних даних Міністерства соціальної політики України, сьогодні на ринку праці 56% вакансій – саме робітничі професії.

«Дану проблему потрібно вирішувати спільно з бізнесом, освітою та владою. У минулому році ми ініціювали проведення круглого столу « Співпраця бізнесу та профтехосвіти».  І тоді, за підсумками  засідання, виник проєкт   розвитку профтехосвіти «Моя професія, мій успіх, моє майбутнє, де учні мали змогу відвідувати підприємства, а представники підприємств завітали до навчальних закладів.  В результаті  –  укладено 38 угод  на пряме працевлаштування випускників.  Саме тоді й виникла ідея, провести фестиваль професій, аби популяризувати  робітничі  спеціальності серед  молоді та у суспільстві в цілому.   Однак через карантин  він так і не відбувся.  Нам вдалось провести даний фестиваль, «Твій старт в успішне життя»  цьогоріч».

Варто відзначити, що участь у ньому взяли чи не усі заклади профтехосвіти області. (Всього 26 закладів ПТО і 9,5 тис. здобувачів освіти).  Протягом п’яти днів  понад 70 учасників змагались за звання кращого. Найбільше призових місць отримали учні  Нетішинського професійного ліцею, Волочиського промислово – аграрного професійного ліцею, Хмельницького ВПУ № 25,  Хмельницького  центру  професійно-технічної освіти сфери послуг, Полонського  та Ярмолинецького агропромислових   центрів   професійної освіти. конкурсанти показали досить високий рівень підготовки. Загалом  оцінювали роботи потенційні роботодавці, які відзначили для себе кращих та можливо після завершення навчання укладуть договори  про співпрацю.

Про підсумки робочої поїздки Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова на Хмельниччину

Віолета Лабазюк також поінформувала представників ЗМІ і про підсумки робочої поїздки Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова. Організатором заходів була обласна рада.

Під час візиту Дмитро Разумков ознайомився з роботою виробничого підприємства «Хмельницька АЕС», відвідав Хмельницький військовий госпіталь, де поспілкувався з  працівниками та бійцями.

Так, Генеральний директор Хмельницької АЕС Андрій Козюра під час наради доповів про виконання виробничих планів і завдань. Нещодавно персонал станції продемонстрував свій професіоналізм у найбільш важкі для енергетики України часи, достроково завершивши планово-попереджувальний ремонт другого енергоблока. Це забезпечило безперебійну роботу підприємств та добробут наших співгромадян. «Завдяки достроковому завершенню ремонту, Хмельницька АЕС додатково виробила 663,6 млн. кВт*год електроенергії. Показники роботи підприємства свідчать про високу виробничу культуру, адже з року в рік колектив станції працює над удосконаленням своєї роботи. Це дозволяє говорити про перспективи розвитку Хмельницької АЕС та будівництво таких необхідних державі нових заміщуючих потужностей. Адже в енергетичній стратегії України атомна енергетика посідає чільне місце, забезпечуючи енергетичну незалежність нашої держави.

Питанню добудови енергоблоків Хмельницької АЕС приділяється особлива увага. На даному етапі проект Закону України «Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3, 4 Хмельницької атомної електростанції» направлено до Кабінету Міністрів України. Очікується, що найближчим часом цей Закон буде винесено на розгляд Верховної Ради України. Поки що завершується процедура оцінки впливу на довкілля будівництва енергоблоків №3, 4 Хмельницької АЕС, у тому числі транскордонні консультації та готується відповідний висновок.

«Я, в свою чергу, як голова обласної ради висловила переконання, що найближчим часом на законодавчому рівні будуть знайдені шляхи вирішення фінансування добудови 3 і 4 енергоблоків. Оскільки, Хмельниччина зацікавлена у розбудові ХАЕС, адже це збільшення робочих місць та суттєві надходження до бюджетів. Також я порушила перед Головою Верховної Ради України питання щодо перегляду тарифів на електроенергію для населення області та зокрема для мешканців, які проживають в 30-кілометровій зоні ХАЕС»

Нагадала Віолета Олександрівна, що 15 січня 2021 року на позачерговій сесії депутати облради прийняли звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України і Верховної Ради України щодо різкого зростання вартості газу, послуги з його транспортування та відміни пільгових тарифів на електроенергію.

Далі згідно з програмою візиту, Голова Парламенту відвідав Національну академію Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, де поспілкувався з  педагогічним колективом і слухачами та вручив відзнаки Верховної Ради України.

Дмитро Разумков також взяв участь у засіданні круглого столу з представниками регіональних бізнес-асоціацій та об’єднань великого бізнесу  «Законодавче забезпечення економічного розвитку регіонів, створення умов для розвитку вітчизняної промисловості, зменшення регуляторного та адміністративного тиску на бізнес». У засіданні круглого столу також взяли участь народні депутати України, депутати обласної ради.

Голова Верховної Ради  України Дмитро Разумков зазначив, що для впровадження реформ державі важливо відчувати підтримку бізнесу, а бізнесу важливо працювати, отримуючи підтримку від держави. Він додав, що співпраця важлива як з місцевою владою, так і з Верховною Радою, яка ухвалює закони, направлені на підтримку бізнесу.

Одним із таких Голова Парламенту вважає законопроект «Про державну підтримку інвестиційних проектів зі значними інвестиціями». Крім того, він виділив низку ініціатив, що направлені на підтримку підприємництва, зокрема щодо податкової амністії та внесення змін до Закону «Про індустріальні парки».

«В ході засідання круглого столу мені було приємно відзначити, що ми сьогодні маємо можливість зустрітись за одним спільним столом і порушити ті питання, які для нас є актуальними. Адже Хмельниччина – багатогалузева область. Сьогодні в розрізі 60 територіальних громад бюджет наповнює саме бізнес в тій чи іншій галузі. Область має потужний агропромисловий сектор, займає  хороші позиції в енергетичній галузі, харчовій промисловості та легкій промисловості. Ми спільно з бізнесом усіх рівнів працюємо над розвитком нашого регіону, створенням робочих місць, наповненням бюджетів. Я також задоволена, щоб ми обговорили план дій, як нам врегулювати податкову систему, як збільшувати експорт і виробництво нашої продукції,  і головне – як усе це врегулювати та вдосконалити  на законодавчому рівні» – резюмувала Віолета Олександрівна.

За підсумками зустрічі було напрацьовано протокольні рішення, які вже направлено для розгляду та реагування парламентарям.

Також відбулося спілкування Голови Парламенту з представниками вищих навчальних закладів Хмельниччини та головами студентських рад на тему: «Вища освіта в Україні» на території Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова. В ході заходу голова Хмельницької обласної ради звернулася до депутатів з ініціативою удосконалення законодавства про вищу освіту: «Вважаю, що зараз першочергово важливо вдосконалити законодавство про вищу освіту в частині забезпечення першого робочого місця для випускників вузів. Молодому фахівцю важко знайти роботу без досвіду і це зумовлює колосальний відтік розумної та талановитої молоді, задача яких розбудовувати країну, її економіку, медицину, науку, освіту та бізнес».

Серед пріоритетів було відзначено питання налагодження співпраці освітніх закладів з роботодавцями з метою створення навчального середовища та подальшого працевлаштування випускників.